Nyitó oldal Új Fontos

   R!

Stories

Média Szolgáltatások Gyógyszervíz Írásaim Kapcsolat
 

 AFT

  Krisztus utolsó ...

  Constantin         

                                      

 A Dominik-ügy

 Kommunikációs zűrzavar

  Ghost

                                      

 Egy kis lélekmelegítő

  Luther

  K-Pax

 

 

 

 

 

vissza >>

C O N S T A N T I N  a démonvadász

 Story by Kevin Brodbin

Rendezte: Francis Lawrence

John Constantin - Keanu Reeves

Angela Dodson / Isabel Dodson – Rachel Weis

Gabriel – Tilda Swinton

  „AKI A VÉGZET LÁNDZSÁJÁT BÍRJA, A VILÁGNAK SORSÁT TARTJA KEZÉBEN AZ.”

 Ezzel az idézettel kezdődik a film.

A végzet lándzsája oly sok rettegést, oly sok szörnyű véget hozott az emberiségre, hogy az a tény, hogy eltűnt a második világháború után pillanatnyilag megnyugtató, de borzalommal tölt el a gondolat, hogy mikor veszi kézbe egy újabb őrült és szabadít ismét végzetes pusztítást a világra.

 A filmben guberálók találják meg a tőrt. A lándzsa pedig nevéhez méltóan azonnal működtetni kezdi negatív energiáit: ahol megjelenik, ott pusztítást hoz magával, még az állatok is sorra hullnak a közelében.

 Mielőtt a film mondanivalójáról írnék, nézzük milyen karakterek szerepelnek a történetben:

 C O N S T A N T I N, John

Egy magabiztos egzorciszta, magyarul ördögűző. Könnyű lenne feketemágusnak titulálni, hiszen hasonló energiákat mozgat. Akaratával gyógyít, de az akaratát a megszálló démonokra kényszeríti ezzel segítve a megszállottakat megszabadulni fogvatartóiktól.

 A filmben hibásan ítélik meg azt a tényt, hogy a sok cigaretta okozta a tüdőrákot. Engem is gyakran használnak szellemlények arra, hogy őket belélegezve a koronacsakrán keresztül juttassam őket másik dimenzióba és fordítva, a levegőt használva jönnek közénk magasabb dimenzióból a látogatók.

 Constantinon keresztül valószínűleg rengeteg alacsony vibrációjú szellemlény távozott és elsősorban ez viselte meg a tüdejét. Másrészt saját magát büntette eme betegség által, amiért fiatalon önkezével akart véget vetni az életének.

 John már gyerekkorában látott dolgokat, melyek normál halandók számára láthatatlanok. Rettegett tőlük és az öngyilkosságba menekült. Pár másodpercre - ami végtelennek tűnt - ellátogatott a pokol legmélyebb bugyrába, ahova azok kerülnek, akik önnön kezükkel vetnek véget életüknek. Így megbizonyosodhatott arról, hogy mindaz a szörnyűség, amit lát, nem a képzelet szüleménye, hanem valós tényeken alapszik.

Tudja, hogy az angyalok és a démonok nem jöhetnek át erre a világra, de angyali és démoni „féllények” igen, akik sorra befolyásolják az emberek életét. Mintha Isten és a Sátán fogadott volna az emberek lelkét illetően. Mivel nincsen az emberekkel közvetlen kapcsolatuk, ezért e „féllények” segítségével terelgetik az embereket saját hitük felé.

 

A n g e l a

Az angyali nevet adni a női főszereplőnek, ezt kissé blődnek tartom, de az alkotók valószínűleg ezt is üzenetnek szánták.

Hősnőnk mind telepatikus, mind prekogníciós képességgel is rendelkezik, de egész életében megtagadta őket, és lelkiismeret furdalása van, amiért nem vállalt közösséget ikertestvérével e képességeik nyilvánosságra hozatalában. A lány testvére Isabel ugyanis elmegyógyintézetbe került és öngyilkos lett. Angela pedig ennek az eseménynek a hatására kezdi megengedni magának, hogy odafigyeljen az adottságaira.

 T a n í tv á n y - Chez

Costantin a fiút – egyelőre - csak sofőrként használja, mivel a fiúból hiányzik a türelem, a tisztelet. Az ördögűzői foglalkozástól inkább dicsőséget vár, mintsem komoly feladatnak tekintené. Teljes mértékben éretlen a tanításokra annak ellenére, hogy mivel rengeteg könyvet olvasott már a témában, széleskörű ismeretekkel rendelkezik. De hiányzik belőle a szerénység, ami elengedhetetlen a szellemvilággal való munkához. Nagyképűsége végül a vesztét okozza.

 A Pap

Médium, hangokat hall és ő is végez ördögűző rituálékat.

Telve félelmekkel nem lehet a negatív szellemvilággal harcolni. Az alkohol pedig még inkább megnöveli elesettségét, mintsem erősítené a bátorságát.

 G A B R I E L

Számomra az ő figurája a legizgalmasabb. Nem közlik a filmben, hogy melyik Gabrielről van szó, mindenesetre a nézetei gyanúsan hasonlatosak azokhoz a prófécisztikus üzenetekhez, amelyeket egy bizonyos vallásnak a prófétája hirdetett az igazhitűekről…

 F É L É J papa

Annak a kapunak az őrzője, amely átengedi a más dimenziókból érkezőket. Volt boszorkány, de most egyik oldalra sem tartozik, semleges közeget hozott létre. Amíg fennáll az egyensúly jó és rossz között, addig nem foglal állást.

 L U C I F E R - aki olyan, amilyen…

 A történet elején Constantin ördögűzést hajt végre egy kislányon. A jelenetben látszik, hogy a démon olyan hatalmas és különleges fizikai erővel ruházza fel a lányt, hogy még a falon is képes mászni. Nem túlzás, előfordulhat. Igaz, hogy nem a hétköznapi megszállottságnál. Egy ilyen mutatványra azért csak egy komolyabb lény képes.

 A rituáléhoz John tükröt használ.

A tükör egy külön világ. Hol lelkeket leplez le azzal, hogy a tükör nem mutatja meg a tükörképüket, hol a démonokat megmutatja meg. Constantin még provokálja is a démont: „EGY SZÉP MOSOLYT TE HIÚ PÖCS”, - persze erre a démon meg is jelenik.

 Tény, hogy én is gyakran találkozom olyan tükrökkel, amelyek mást is mutatnak. Nem szerencsés, ha a hálószobában tükröt tartunk, mivel tényleg csatornák nyílnak meg a tükör által és esetleg kellemetlen lények zavarhatják meg az álmunkat.

 Angéla, a rendőrnő elveszíti ikertestvérét, aki pszichiátriai kezelés alatt állt rendkívüli érzékenysége és képességei miatt. Isabel minden bizonnyal öngyilkos lett. A felvételen pedig, ami a tettéről készült kimondja Constantin nevét.

 A filmben a démoni világ és a pokol ábrázolása meglehetősen rémisztőre sikeredett, de higgye el Kedves Olvasóm, amennyit én láttam, mondhatom hiteles.

 Constantin eldönti, hogy kapcsolatot létesít Isabellel. Az idézéshez pedig vizet használ.

A víz általam is a legjobbnak vélt kommunikációs eszköz a dimenziók között. A víz az egyetemes csatorna, megkönnyíti az átjárást a síkok között.

 A macska használatát bevallom kevésbé értem, de hát én sem tudhatok mindent. Valószínűleg az állat magát a misztériumot hivatott alátámasztani.

 Az atya halála, Isabel üzenete közelebb viszi a szereplőket a dolgok megértéséhez. A megfejtet üzenet a következő: „A VILÁG NEM ISTEN KEZÉTŐL PUSZTUL EL, HANEM ÚJJÁSZÜLETIK A KÁRHOZAT KARJAIBAN…”

„AZ ATYA BŰNEIT CSAK A FIÚ BŰNEI MÚLHATJÁK FELÜL” - Persze itt Mannonra, a Sátán fiára gondolnak. Az írások eme új, pokoli uralkodó eljövetelét jövendölik. Kell hozzá egy médium és az isteni segítség.

A történet persze úgy alakul, hogy mindezek az alkotórészek közeledjenek egymás felé.

 Közben Constantin segít felébreszteni a lány képességeit, de figyelmezteti: „HA EGYSZER BELEFOG, MÁR NINCSEN VISSZAÚT, LÁTJA ŐKET ÉS ŐK IS LÁTJÁK MAGÁT.”

Nos, ez az a jó tanács, amit sokan figyelmen kívül hagynak, és a látomások sodrásában végül a pszichiátria ad megnyugvást.

 Angela hitének a próbája a fulladozásig tartó vízbemerülés. Gyorstalpaló tanfolyam a csatornák megnyitásának képességéhez, egyben Angela extraszenz képességeihez is. Az eszméletvesztés kidurrantja a dugót, amely eldugaszolta az információáramlást. A lány pedig rádöbben, mindig is tudta, amit tudott, csak blokkolta – bedugaszolta.

 Kedvenc részem a filmben, amikor John egy démoni féllényre ráadja az utolsó kenetet. Mire az, hogy szabadulhasson elárulja amit tud.

A poént nem lövöm le, egy univerzumi törvény a csattanója, érdemes megnézni és megjegyezni.

 Az újabb infó a következő: „AMI MEGÖLTE ISTEN FIÁT, AZ HÍVJA MAD ÉLETRE AZ ÖRDÖGÉT”

Jézus nem a keresztre feszítéstől halt meg, hanem egy katona lándzsájától, amely a szívébe hatolt. Nos, ez a fő kelléke még a rituálénak.

 A filmben kétszer is előfordul, hogy a szereplők elhagyják a védelmező amulettjüket és ez bajhoz vezet.

Én a magam részéről nem tartom szerencsésnek tárgytól való függést, hiszen lám, a filmben is mekkora galibát okozott az elvesztésük. De bizonyos esetekben kényelmes megoldás és egyszerűbb, mint a rituálék elvégzése.

 A történet kiteljesedik: a tőr a városba, Los Angelesbe érkezik, Angela pedig a gonosz kezére kerül.

Kicsit túlzás az Angela névhez még Los Angelest is bevenni, de van akinek az olcsó trükkök jönnek be. Egyébként meg a név kötelez: legyen hát Angela az angyali hősnőnk és legyen Los Angeles az a hely, ahol egy angyal elárulja Istenét.

 Constantin és a segédje felkészül a harcra. Megérkezik, illetve érthetővé válik az a jövendölés, miszerint isteni segítséggel jön létre a dolog. Az az angyal, aki eddig Isten mellett állt, most mégis átpártol a sötét oldalra.

 Érdekes Gábriel magyarázata, hogy miért állt be segíteni az új uralkodó életre hívásában. Elmondása szerint ezzel arra ösztönzi az emberiséget, amire elrendeltetett: a próbatételekre. Mindenkinek - legyen az gyilkos vagy a családját folyton bántalmazó - elég megbánnia bűneit és Isten megkegyelmez neki, magához öleli. (Persze ez azért nem teljesen így van, ezt Gabriel látja ilyen egyszerűnek.)

Állítólag nincs az Univerzumban még egy teremtmény, amelynek ez megadatna. Csupán az ember kiváltsága. Gábriel pedig úgy gondolja, ha pokollá teszi a Földet, akkor azok, akik túlélik a pokol földi uralmát, tényleg méltók lesznek Isten szeretetére.

 Az események felpörögnek.

Constantin az utolsó pillanatban Istenhez imádkozik, majd felvágja az ereit. Tudja, ha öngyilkosságot követ el, maga Lucifer fog érte jönni, hiszen annyi emberét leplezte már le, hogy maga a pokol főnöke akarja majd eltakarítani Constantin lelkét a földi létből.

 A csel beválik. Maga a Sátán, vagy ahogy John szólítja, „Lu” jön érte.

Az a tény, hogy Lucifer mit sem tudott fia cselszövéséről és Constantintól szerez tudomást arról, hogy Mannon épp a világra készülődik, jó példája annak, hogy bizony a szellemvilágban sem tud mindenki mindent. A szellemvilág lényei - legyenek bármely oldal képviselői - sem rendelkeznek a mindentudással.

 Lucifer közbelép és megakadályozza fia életre hívását, hálából pedig megígéri, teljesíti John kérését. Azt hitte, az életéért fog könyörögni, de Constantin Isabel lelkének a Mennybemenetelét kéri.

 Vinné Johnt, de megakadályozzák. Mivel az önfeláldozás megváltotta, így John lelke sem való már a pokolba. Lucifer viszont ezt nem engedheti, nem ereszti Johnt a Mennybe. Ehelyett elveszi a betegségét, életet ad neki és abban reménykedik, hogy majd hosszú élete során el fog követni olyan dolgokat, amelyek mégis az ő birodalmába minősítik John lelkét.

 A film telis-tele van jobbnál jobb mondatokkal, alapigazságokkal. Aki okkultizmussal foglalkozik, annak kihagyhatatlan.

 A slusszpoén, amikor Gabriel – aki egyébként nem azonos Gabriel arkangyallal! – emberé lesz, és John egójában bízva azt reméli, hogy Constantin be akarja majd teljesíteni az isteni igazságszolgáltatást és végez vele. Még provokálja is Constantint, hogy lője le. Persze ez csak az emberek nagyképűségének az ámítása, hogy Isten ilyesmit kérne bárkitől is. Igaz, hogy Isten rögös útjai kifürkészhetetlenek, mégis a könyörületesség útja az, ami hozzá vezet. Constantin pedig ezt az utat választja, és megkegyelmez a bukott angyalnak.

 Végezetül egy mondat a filmből:

NEM KELL HINNÜNK AZ ÖRDÖGBEN, SEM AZ ISTENBEN, HISZ MINDKETTEN HISZNEK BENNÜNK, HOGY UTUN FELÉJÜK VISZ  - A VÁLASZTÁS A MIENK.”

 

  Copyright © 2006-2007 Leas.ws | All rights reserved.

Legyen a [leas.ws] a kezdőlapom!